KeyCode i storm av klagomål

KeyCode / Spärrlinjens telefonförsäljning rapporteras göra många konsumenter rädda. Men är de ensamma om försäljningsmetoden?

KeyCode är har i dagarna granskats i en serie av inslag från Sveriges Radio. I ett av inslagen framgår att företagets telefonförsäljare uppfattas arbeta med skrämseltaktik: man uppger att ditt personnummer ligger publicerat på internet för ”vem som helst” att stjäla och säljer samtidigt in sin ID-skyddsprodukt.

Kunder klagar även på att man upplever att villkoren för de av KeyCode tillhandahållna nyckel/kort/spärrtjänsterna är svåra att ta sig ur.

KeyCode inte ensamma

Sanningen är att många företag som erbjuder återförsäljning av ID-skydd idag använder den här typen av retorik i försäljningssamtalen enligt kommentarer till Vemringde.se. KeyCode har därtill dragit på sig ett hundratal klagomål hos Konsumentverket och flertalet polisanmälningar.

Bolag som KeyCode och MySafety köper bevakningsignaler från andra håll och paketerar om dem med diverse kringtjänster. Om du är intresserad av ett ID-skydd, eller snarare en ID-bevakning, är det absolut enklast att vända sig direkt till källan av informationen, exempelvis UC (Upplysningscentralen).

Mer information

Läs mer om KeyCode på Vemringde.se

Om Vemringde.se (visa alla inlägg)

Vemringde.se visar information om nummer och samtal när inte de vanliga söksidorna gör det. Den unika databasen består av tusentals telefonnummer som rapporterats av besökarna själva. Nya rapporter inkommer dagligen.
This entry was posted in Annat. Bookmark the permalink.