Momenta AB

Bekräftad företagsinformation
Box 241
861 26 Timrå

Telefon 060-7010100

Webbplats http://www.momenta.se/
Organisationsnummer: 556245-6391

Momenta AB ringer oftast från:

Gilla och dela vår info om Momenta AB

Undvik oseriösa telefonförsäljare!
Ladda ner appen

Kommentarer

Skriv en kommentar
  1. Högst rankade kommentarerna
  2. Alltså vad är det här? Ett företag som vill dela ut gratisprodukter till barn. Med hjälp av att andra företag donerar sina pengar. Så mina pengar ska gå till deras löner och administration, och sen även trafiksäkerhetsprodukter??? Skaffa spons från Folksam eller andra företag. Är det ett vinstdrivande företag eller? Tiggeri i mina ögon. Jag gillar välgörenhet, och win win, men det här går bort. Matcha företag som sysslar med säkerhet om inte annat! Jisses.
    Mona, 9 jun 2010 09.39.34
    1. Visa alla 10 kommentarer
    2. Bernt Mc Donald Man sponsrar inte en krona till momenta man köper västarna och andra trafiksäkerhetsprodukter och sedan följer det med en marknadsföring för oss som gör dessa inköp, hur kan man blanda ihop detta med sponsring.
      Säljer inte andra företag sina produkter också.
      Det man inte förstår skall man kanske inte så tvärsäkert kommentera. Om jag köper en produkt och ger bort den och därmed räddar liv, behöver jag inte
      lyssna på negativa och falska informationer.
      Bra Momenta vi som kör bil ser barnen i trafiken.
      Tack för flera nya kunder till min affär.17 nov 2010 01.21.29 | olämplig?
    3. Joakim Intressant att du är här och kommenterar. Hur kommer det sig om du är så nöjd med Momenta? Troligen för att du äger skiten. Vi är många som blivit lurade. Betalat, men skolorna har ingenting fått. Bondfångeri. Vill jag dela ut säkerhetsprodukter i skolan, köper jag dem och distribuerar själv. Då vet jag var mina pengar hamnar.29 aug 2011 11.20.29 | olämplig?
    4. J.R. Kan bara berömma Momenta eftersom jag har haft med dom att göra i flera år och dom har hitills hållit vad dom utlovat. Därför kommer jag fortsättningvis att medverka i deras kampanjer!23 jul 2012 22.44.53 | olämplig?
    5. cathrine vår förening har sponsrat momenta i många år och barna på vår lokala skola har fått både reflexvästar samt i 4 klass fått jättefina cykelhjälmar - båda mina barn har gått på skolan , jättebra att det funkar så att alla får för då blir ingen mobbad för att den brukar hjälm . på senaste tiden har vi varit plågade av många falskföretag som ska luras så när momenta killen ringde förut så tog jag hans namn telefonnummer samt org nummer å ringde momenta ab efter att ha letat fram nummret till växel å fått konstaterat att killen ringde från rätt ställe för visst kan det även förekomma att även deras namn blir missbrukat av någon skurk .. men vi sponsrar barnen även iår .. reflexvästar räddar liv17 okt 2013 08.54.57 | olämplig?
    6. Mr X Bedrägeri i min ögon. Eftersom dom saknar 90 konto , därav ingen som helst kontroll över verksamheten.4 jun 2014 10.31.26 | olämplig?
    7. Anders Endast 20% av det som de samlar in går till barnen
      resten går till deras admin. fråga gärna efter deras redivisning så kommer ni få mycket intressanta svar.

      REN BLUFF4 aug 2014 09.48.47 | olämplig?
    8. Erik Hej, jag har faktiskt hört av en fd anställd att det till och ska vara mindre än 20% som går till det barnen.24 okt 2014 17.41.57 | olämplig?
    9. robert http://www.bertboork.com/photos/gallery_hm.jpg18 aug 2015 02.36.00 | olämplig?
    10. Danny Momenta är en stor bluff och ännu värre är sälj chefen Kenneth Boork en arrogant typ som tror han är nåt efter att ha ärvt pappas företag.Så otrevlig man kan vara.Jag har jobbat med försäljning över 20 år och nästan aldrig träffat på ett sånt svin som denna mannen.30 nov 2015 16.22.48 | olämplig?
    11. Kenneth Boork Ordet förlåt används lite för sällan. Jag är därför inte så säker på att det kommer att fungera, men jag tänker faktiskt be om förlåtelse.... "Danny" och hoppas att du kan förlåta mig på samma sätt som jag förlåter dig. Sedan går vi vidare!?

      Finns det sedan någon som vill veta sanningen om 90-konto, sponsringar, donationer, tiggeri.... och jag vet inte allt vad folk hittar på. Ja...Vill ni veta svaren så ring mig.


      Allt väl.

      Kenneth Boork
      070-109541121 dec 2015 16.38.12 | olämplig?
    12. Svara
  3. "Köpte" deras cykelhjälmar till vår skola efter samtal till vårt företag. Man kunde välja skola OCH KLASS som skulle prioriteras. Jag valde en bekants klass då våra barn flugit ut ur skolan för länge sen. Inga hjälmar kom varför jag ringde och undrade vad som hänt, dom skulle kolla och återkomma. Vilket dom gjorde, "skolan har inte hunnit dela ut ännu" hette det. Ringde då skolan och frågade och dom hade aldrig hört talas om några hjälmar eller reflexer eller nåt alls från Momenta. Detta trots att man vid "försäljningen" sa att det var mycket populärt i våra skolar. När man ringde från Momenta nästa gång och skulle förse våra skolor med flaggpinne till cyklarna frågade jag om dom inte borde leverera hjälmarna innan dom begärde mer pengar, då fick jag en lur slängd i örat. Sen har dom inte ringt på några år, men nu har samtalen börjat komma igen men mig lurar man bara en gång.
    Lurad_av_Momenta, 18 feb 2011 12.04.48
    1. Jonas ja ser bara tvärt om momenta är den enda kampanj som ja kan rekomendera
      ja har följt utdelningarna i skolorna o fsk under alla år som kund ja har barn o barnbarn som får produkter hela tiden ja vet att de e seriösa o man syns ju verkligen när man är med så kolla upp att de inte bara e skitsnack för vi gillar verkligen momentas kampanjer
      mvh Jonas16 sep 2011 10.27.04 | olämplig?
    2. JP Hel rätt ! Momenta är rena bluff verksamheten. Jag valde ut mitt barns skola och klass för att få en riktad utdelning. Betalde 4.200kr via mitt företag. Inte ett skit har delats ut och skolan känner inte till att de skulle få några reflex västar. Allt som låter för bra för att vara sant är också det. Det enda man finansierar är lönerna till de som ringer runt och lurar folk. Någon borde stänga ner Momenta som bolag.2 dec 2011 11.30.45 | olämplig?
    3. Tommy R. Förstår inte detta kärringgnäll över Momenta.Har goda vänner över hela Sverige med företag som sponsrat Momenta i ett antal år och hela tiden har dom hållit vad dom lovat enligt kontroll! Är det avensjuka för att ni inte har kommit på samma lysande ide för att hjälpa barnen i trafiken? Man kan ju undra!23 jul 2012 22.34.37 | olämplig?
    4. Anders Momenta är rena bluffen punkt slut, att de dessutom har så lite att göra på jobbet så deras anställda sitter och kommenterat på Vemringde.se är bara sorgligt och patetiskt.24 okt 2014 17.57.03 | olämplig?
    5. Svara
  4. Alla kommentarer (32)
  5. Momenta = Bluffvarning!

    Blev uppringde av bluff-företaget Momenta. Endast ca 10% används till imköp av reflexer resten går till "administration"(!)
    F-rat, 10 jan 2017 09.55.35
  6. Ta och läs NIX registret om ni är läskunniga innan ni ringer.
    R.Daniels, 29 maj 2016 16.11.32
  7. Hej!

    Härmed bekräftas att jag avslutat er löpande medverkan, så ni kommer att bli uppringd inför nästa kampanj.


    Tack för er medverkan!

    ***********************************

    Momenta AB
    060-7010100


    Jag har efter flera år sagt upp mitt avtal hos Momenta, då jag ej har sätt nåt barn med Momenta produkter i västra Götaland!!!
    Sc, 6 mar 2016 09.00.34
  8. Till den som blir oetiskt och lagvidrigt behandlad av en arbetsgivare kan jag rekommendera RIVE Juridiska Byrå.
    Tyler, 5 feb 2016 13.57.07
    1. Johanna Hej Tyler, nu handlar denna tråden om Momenta AB då, du kanske är lite off-topic med kommentaren att du varmt rekommanderar RIVE Juridiska Byrå för de som fått problem med arbetsgivaren.... men det sagt, jag har även anlitat dem och de är verkligen specialister på sin sak, arbetsrätt!!3 apr 2016 18.48.10 | olämplig?
    2. Svara
  9. Seriöst företag i mina ögon, barnen fick sina produkter och jag fick det som jag blivit lovad för mitt företag.
    Mia, 10 aug 2015 10.54.44
  10. Har själv varit med i kampanjen ett par gånger med mitt företag, pengarna verkar komma dit dom ska så jag har ingenting att klaga på. Momenta är enligt min åskit ett seriöst företag.
    sara, 7 aug 2015 08.59.32
  11. Har arbetat åt dem för många år sedan. Det är inte ett helt oseriöst företag. De hade lite underliga saker för sej. Känns som de fanns så länge de fick bidrag för personalen.
    Larry, 8 mar 2015 23.24.07
  12. Tigger av företag, undrar hur mycket de själva bidrar med till dessa " kampanjer" Bolaget tar in 1,3 mil i personalstöd. 14 tusenkronor bolag i GB. Man kan misstänka räntesnurror! Mig behöver de inte tigga mer av.
    Kalle, 1 dec 2014 11.15.36
  13. Riktigt pinsamt bolag som försöker tjäna pengar på trafiksäkerhet! Som alla vet delar de flesta försäkringsbolag GRATIS ut reflexvästar till skolar och dagis! På vårt dagis skickar både IF försäkringar och Trygg-Hansa ut reflexvästar respektive reflexer en gång om året. Så kära företagare istället för betala löner och vinst till ägarna och de anställda på Momenta, skänk de tusenlapparna till barn Cancerfonden, där gör de garanterat mer nytta!
    Erik, 24 okt 2014 18.03.28
  14. Har jobbat för momenta nån månad nu och måste säga att de flesta av er måste ha missuppfattat mycket.
    Tro mig, jag var inte helt positivt inställd till den "förlängda anställningsintervjun" när jag först fick höra det. Men hade ändå förståelse för att de inte vill ta in oerfarna säljare utan att ha en aning om hur de arbetar osv.
    Jag håller inte med om att anställda blir behandlade som djur. Jag kanske inte har jättehöga krav, men jag får en grundlön, alla är snälla, jag får bra feedback OCH jag är fortfarande kvar, trots att jag knappt säljer nånting. Nu vet jag ju inte hur det blir längre fram, men jag tycker dom har givit mig en väldigt god chans och jag har/haft en positiv upplevelse under denna tid. Och dessutom finns det ju andra säljare som har jobbat för Momenta i flera år. Hade dessa människor inte trivts på sin arbetsplats tvivlar jag på att de hade varit kvar...

    Som andra redan påpekat så sysslar inte Momenta med tiggerier och sponsring, utan försäljning. Jag jobbar som säljare. Jag ber inte om några bidrag när jag ringer, utan jag säljer marknadsföring för en, enligt mig, god sak.

    Kanske ni som har en dålig erfarenhet av Momenta helt enkelt har haft otur. Sena leveranser kan nog drabba alla företag. Fel information kan jag tänka mig kan bero på nya säljare. Jag vet själv att det var väldigt mycket att hålla reda på i början.

    Till sist vill jag tillägga att även om Momentas högsta höns kanske tjänar bra mycket mer än jag gör, så är det inget dom försöker sticka under stol med. Och för mig har det inte kommit som någon chock att en VD tjänar bättre än en säljare... Så att det handlar om någon "bluff" håller jag inte med om.
    Säljare, 25 jun 2014 10.44.26
    1. Tobbe Det låter ju trevligt...

      Faktum kvarstår att Momenta tigger pengar så blir det inte mycket över till det ändamål man använder som "tiggeri"-argument.

      Ett exempel:
      Du lyckas övertyga ett företag att skänka 5000:-. Av detta tar kanske "familjen" (ägare, VD, fruar, mfl) tar 2000:- till egen ficka. Du själv kostar 1000:- av de 5000:- i lön + sociala avgifter+övriga personalomkostnader. 1800:- går till övriga omkostnader (lokaler, telefon, resor, datorer, programvaror mm).

      Kvar blir 200:- att köpa reflexer från Kina med till barnen.

      På de större försäkringsbolagen får man reflexer gratis.

      Ovastående är ett exempel. Någon från Momenta kanske kan redosvisa hur kalkylen verkligen ser ut (så att det stämmer med årsredovisningarna dessutom...)?

      Så min slutsats är att bolagets syfte är att berika "familjen". metoden är tiggeri med barns trafiksäkerhet som argument.

      Du kommer nog på det så småningom....

      Vänlliga Hälsningar Tobbe14 aug 2014 15.17.06 | olämplig?
    2. Anders Håller med Tobbe dom bluffarna ska sättas dit i tv mm jag ska maila till instanser Kenneth är en idiot som ska ifrågasättas jobba inte här du kanske inte får betalt.30 nov 2015 16.32.28 | olämplig?
    3. Svara
  15. Har jobbat där. Ledningen är dryg och kör själva dyra fina bilar. Säljarna tjänar kattpiss och får inte ens respekt.
    Undrar just hur mycket säljarna får i lön jämfört med ledningen? Inga miljoner kan jag lova. Illa när man går ut som kristna men behandlar människor så här. Men vill ni betala för att momenta skickar ett diplom med ert namn på för att själva tjäna storkovan så visst. Men nån går på en blåsning. Och det är inte dom.
    Robert, 29 apr 2014 11.48.02
    1. Stina Jag håller med dig, ett företag som är totalt respektlöst emot de anställda vad jag hört av de som arbetat där och dessutom får man som ny arbetare arbeta två dagar gratis först? innan man får en veckas anställning i taget tills de sparkar ut den anställda. Aldrig hört någonting liknande och jag skulle aldrig få för mig att arbeta för Momenta.7 maj 2014 03.16.24 | olämplig?
    2. Svara
  16. Firma AB bluff fiffel och båg!
    Kristine, 4 mar 2014 13.19.36
  17. VARNING!!
    Bluff, fiffel och båg AB! Utnyttjar folk till att jobba gratis i minst två dagar och kallar det för förlängd anställningsintervju. Har stående annons på platsbanken. Tigger pengar från företag och påstår det ska gå direkt till trafiksäkerhetskampanjer för barnen. NäDet är bara ett försäljningsargument.oseriöst- det är vad det är.
    Andrea, 4 mar 2014 13.00.32
  18. Uppringd av Momenta. Affärsidén att dela ut gratissaker känns inte hållbar för ett AB. En kommun okey, men ett AB måste tjäna pengar.

    Ur senaste årsredovisningen:
    Intäkter (gåvor från andra företag!) 25 miljoner
    Kostnad för västar o reflexer 4 miljoner
    Löner till personal o ledning 14 miljoner
    Övriga kostnader 11 miljoner

    Dvs 4 miljoner back. Allt som skänkts av andra företag till Momenta går alltså till löner och kostnader. Pengarna räcker inte för inköp av några produkter till barnen

    Detta är ett tiggeriföretag, som använder barnens trafiksäkerhet som "tiggeri"-argument. Hela upplägget är till ägare och personal. Ett helt onödigt och meningslöst företag. Bättre att varje förälder köper västar / reflexer till sina barn själv. Slipper då stå för löner och sociala avgifter för 44 personer på kuppen.

    Dessutom har en revisor fått sparken efter att ha lämnat en "oren" revisionsrapport. Nya revisorn lämnar också "oren" revisionsrapport.

    Bert Boork är en skojare och en charlatan. En parasit som utnyttjar människors omsorg om de minsta för att sko sig själv.

    Tjära och fjädrar!
    Tobbe, 8 jan 2014 13.43.36
    1. Kenneth Boork Du har uppenbarligen missförstått Momentas affärsidé. Om du går in på www.momenta.se så ser du snart att vi säljer marknadsföring. Företag och föreningar köper marknadsföring huvudsakligen via webb och direktreklam (via Flexpressen).

      Till marknadsföringen kommer det stora mediala intresset kring utdelandet av trafiksäkerhetsprodukterna till barnen. Vi säljer alltså marknadsföring till näringslivet och skapar sedan ett intresse via en trafiksäkerhetskampanj där barn från 2-12 år får bl.a. trafikvästar. Detta har nog i princip alla förstått som engagerar sig lite kring vår affärsidé.

      Vi delar ut mellan 500,000 till 600,000 produkter varje år så... ja... att säga att "Pengarna räcker inte för inköp av några produkter till barnen...". Nja... det visar hur låg nivå det är på din kritik.

      Du säger sedan att det är tiggeri, meningslöst och att en "revisor har fått sparken". Att det är fråga om tiggeri avvisas enkelt. Det är din personliga åsikt. Näringslivet accepterar våra tjänster och produkter och köper in sig i kampanjen. Inget tiggeri alltså.

      Att det är meningslöst att rädda mellan 2-4 barns liv per år i trafiken är också en personlig åsikt.

      Att en revisor har fått sparken stämmer inte heller (ingen på HK fattar vad du pratar om).

      Vad sedan gäller påhoppet på min far - Bert Boork - så ska jag fråga honom om han personligen vet vem du är. Eftersom du har så detaljerade uppfattningar om hans personlighet och livsinriktning så... kanske du känner honom...? Eller?

      Kenneth Boork
      Momenta AB28 feb 2014 12.32.46 | olämplig?
    2. Svara
  19. Vad svarar företaget på att det dröjer minst 1 år innan man delar ut dessa trafiksäkerhetsprodukter i den kommun där jag köpte för ett par tusen till barnen? Var inne och såg på hemsidan att trots det pågick nya trafiksäkerhetskampanjer även fast den omgång där jag köpte för 4800 kr till barnen inte var skickade till skolorna alls. Ser fram emot ett svar som , särskilt som jag sett att det inte bara var i min egen kommun alla kampanjerna var långt efter, såg att det såg likadant ut i flertalet av dem. Bra hemsida, och bra dock att länken fanns som utlovades.Åtminstone det stämmer ju.Men viktigare är väl att produkterna delas ut så huvudsyftet i kampanjen kommer till sin rätt medan barnen är små.
    Jonas, 27 jun 2013 21.43.24
  20. Momenta omsätter ca 24 mkr varav ca 13 mkr går till löner av de 42 personer
    Som sitter o ringer. Vad kostnaderna för bilar, lokalhyror, teleräkningar etc ligger på
    Säkert resterande 11 mkr... Extremt lite av det man skänker kan alltså gå till "trafiksäkerhetsprodukter" blufföretag således!!!
    Arne Objektiv, 8 nov 2012 11.23.26
    1. Jon Lundgren Hej Arne Objektiv.
      Bra att du kritiskt granskar.
      Vi levererar produkter årligen till drygt 400.000 barn och vet att vi räddar liv.
      Gå gärna in på: http://www.momenta.se/modules/mleveranser/
      Där hittar du alla leveranser som skett under åren och till just din kommun.

      Jon Lundgren Operativ chef Momenta AB29 jan 2013 02.13.56 | olämplig?
    2. Svara
  21. Driver en pizzeria i en mindre stad. Testade de mindre paketet, måste hålla med Egen Företagare om att diplomet går hem. Människor gör koppling mellan de produkter deras barn får hem och det är jag som hjälpt till. Det säljer garanterat fler i pizzor i alla fall. / Smaklig måltid!
    Pizza Nisse, 1 aug 2012 12.49.58
  22. Momenta AB
    Delar ut gratis trafiksäkerhetsprylar till skolorna/dagis med hjälp av företag i kommunerna. Företagen får tillbaka marknadsföring.
    www.momenta.se
    Växel: 060-7010100
    info@momenta.se

    Det är väl inte dumt, men jag avstod den här gången. Har varit med förut och det funkade bra, ingen bluff i alla fall.
    Sven, 30 jul 2012 14.48.49
  23. Mig har de ringt från mobilnummer: 070-1095407 samt 070-1095405.
    Störningsjouren, 11 jun 2012 13.33.02
  24. Hur fan kan man köpa ngt av vare sig Momenta eller dess ägare?
    Bert Boork, som driver företaget, är en stooor skitstövel, och han behandlar sina anställda värre än djur! PINSAMT FÖRETAG!
    Jonas, 19 apr 2012 12.11.11
    1. Jonte Låter som att du inte var bra nog på ditt jobb som säljare.20 jun 2013 16.49.25 | olämplig?
    2. Svara
  25. Ja men om du handlar av dem kan det ta nästan ett år eller mer innan skoleleverna erhåller produkterna...tros väl genomförda inbetalningar av fakturorna
    Eldragaren, 27 okt 2011 18.23.34
    1. jaffe Har drivit ett liknade företag och varför det kan ta tid är för att produkter måste tillverkas samt att vissa kommuner är väldigt svåra att sälja till. Varför gå ut med en kampanj då man delar ut 50hjälmar och ni som företag syns mot 50 personer då var marknadsföringen åt skogen. Vi genomförde doch våra kampanjer endå kanske va de därför som Momenta fick våra kunder. Kör på så länge ni kan Momenta de behövs alla kan nog tänka tillbaka till när man satt o svor bakom ratten senast någon gick utan reflex.22 okt 2013 02.29.09 | olämplig?
    2. Svara
  26. "Köpte" deras cykelhjälmar till vår skola efter samtal till vårt företag. Man kunde välja skola OCH KLASS som skulle prioriteras. Jag valde en bekants klass då våra barn flugit ut ur skolan för länge sen. Inga hjälmar kom varför jag ringde och undrade vad som hänt, dom skulle kolla och återkomma. Vilket dom gjorde, "skolan har inte hunnit dela ut ännu" hette det. Ringde då skolan och frågade och dom hade aldrig hört talas om några hjälmar eller reflexer eller nåt alls från Momenta. Detta trots att man vid "försäljningen" sa att det var mycket populärt i våra skolar. När man ringde från Momenta nästa gång och skulle förse våra skolor med flaggpinne till cyklarna frågade jag om dom inte borde leverera hjälmarna innan dom begärde mer pengar, då fick jag en lur slängd i örat. Sen har dom inte ringt på några år, men nu har samtalen börjat komma igen men mig lurar man bara en gång.
    Lurad_av_Momenta, 18 feb 2011 12.04.48
    1. Jonas ja ser bara tvärt om momenta är den enda kampanj som ja kan rekomendera
      ja har följt utdelningarna i skolorna o fsk under alla år som kund ja har barn o barnbarn som får produkter hela tiden ja vet att de e seriösa o man syns ju verkligen när man är med så kolla upp att de inte bara e skitsnack för vi gillar verkligen momentas kampanjer
      mvh Jonas16 sep 2011 10.27.04 | olämplig?
    2. JP Hel rätt ! Momenta är rena bluff verksamheten. Jag valde ut mitt barns skola och klass för att få en riktad utdelning. Betalde 4.200kr via mitt företag. Inte ett skit har delats ut och skolan känner inte till att de skulle få några reflex västar. Allt som låter för bra för att vara sant är också det. Det enda man finansierar är lönerna till de som ringer runt och lurar folk. Någon borde stänga ner Momenta som bolag.2 dec 2011 11.30.45 | olämplig?
    3. Tommy R. Förstår inte detta kärringgnäll över Momenta.Har goda vänner över hela Sverige med företag som sponsrat Momenta i ett antal år och hela tiden har dom hållit vad dom lovat enligt kontroll! Är det avensjuka för att ni inte har kommit på samma lysande ide för att hjälpa barnen i trafiken? Man kan ju undra!23 jul 2012 22.34.37 | olämplig?
    4. Anders Momenta är rena bluffen punkt slut, att de dessutom har så lite att göra på jobbet så deras anställda sitter och kommenterat på Vemringde.se är bara sorgligt och patetiskt.24 okt 2014 17.57.03 | olämplig?
    5. Svara
  27. Alltså vad är det här? Ett företag som vill dela ut gratisprodukter till barn. Med hjälp av att andra företag donerar sina pengar. Så mina pengar ska gå till deras löner och administration, och sen även trafiksäkerhetsprodukter??? Skaffa spons från Folksam eller andra företag. Är det ett vinstdrivande företag eller? Tiggeri i mina ögon. Jag gillar välgörenhet, och win win, men det här går bort. Matcha företag som sysslar med säkerhet om inte annat! Jisses.
    Mona, 9 jun 2010 09.39.34
    1. Visa alla 10 kommentarer
    2. Bernt Mc Donald Man sponsrar inte en krona till momenta man köper västarna och andra trafiksäkerhetsprodukter och sedan följer det med en marknadsföring för oss som gör dessa inköp, hur kan man blanda ihop detta med sponsring.
      Säljer inte andra företag sina produkter också.
      Det man inte förstår skall man kanske inte så tvärsäkert kommentera. Om jag köper en produkt och ger bort den och därmed räddar liv, behöver jag inte
      lyssna på negativa och falska informationer.
      Bra Momenta vi som kör bil ser barnen i trafiken.
      Tack för flera nya kunder till min affär.17 nov 2010 01.21.29 | olämplig?
    3. Joakim Intressant att du är här och kommenterar. Hur kommer det sig om du är så nöjd med Momenta? Troligen för att du äger skiten. Vi är många som blivit lurade. Betalat, men skolorna har ingenting fått. Bondfångeri. Vill jag dela ut säkerhetsprodukter i skolan, köper jag dem och distribuerar själv. Då vet jag var mina pengar hamnar.29 aug 2011 11.20.29 | olämplig?
    4. J.R. Kan bara berömma Momenta eftersom jag har haft med dom att göra i flera år och dom har hitills hållit vad dom utlovat. Därför kommer jag fortsättningvis att medverka i deras kampanjer!23 jul 2012 22.44.53 | olämplig?
    5. cathrine vår förening har sponsrat momenta i många år och barna på vår lokala skola har fått både reflexvästar samt i 4 klass fått jättefina cykelhjälmar - båda mina barn har gått på skolan , jättebra att det funkar så att alla får för då blir ingen mobbad för att den brukar hjälm . på senaste tiden har vi varit plågade av många falskföretag som ska luras så när momenta killen ringde förut så tog jag hans namn telefonnummer samt org nummer å ringde momenta ab efter att ha letat fram nummret till växel å fått konstaterat att killen ringde från rätt ställe för visst kan det även förekomma att även deras namn blir missbrukat av någon skurk .. men vi sponsrar barnen även iår .. reflexvästar räddar liv17 okt 2013 08.54.57 | olämplig?
    6. Mr X Bedrägeri i min ögon. Eftersom dom saknar 90 konto , därav ingen som helst kontroll över verksamheten.4 jun 2014 10.31.26 | olämplig?
    7. Anders Endast 20% av det som de samlar in går till barnen
      resten går till deras admin. fråga gärna efter deras redivisning så kommer ni få mycket intressanta svar.

      REN BLUFF4 aug 2014 09.48.47 | olämplig?
    8. Erik Hej, jag har faktiskt hört av en fd anställd att det till och ska vara mindre än 20% som går till det barnen.24 okt 2014 17.41.57 | olämplig?
    9. robert http://www.bertboork.com/photos/gallery_hm.jpg18 aug 2015 02.36.00 | olämplig?
    10. Danny Momenta är en stor bluff och ännu värre är sälj chefen Kenneth Boork en arrogant typ som tror han är nåt efter att ha ärvt pappas företag.Så otrevlig man kan vara.Jag har jobbat med försäljning över 20 år och nästan aldrig träffat på ett sånt svin som denna mannen.30 nov 2015 16.22.48 | olämplig?
    11. Kenneth Boork Ordet förlåt används lite för sällan. Jag är därför inte så säker på att det kommer att fungera, men jag tänker faktiskt be om förlåtelse.... "Danny" och hoppas att du kan förlåta mig på samma sätt som jag förlåter dig. Sedan går vi vidare!?

      Finns det sedan någon som vill veta sanningen om 90-konto, sponsringar, donationer, tiggeri.... och jag vet inte allt vad folk hittar på. Ja...Vill ni veta svaren så ring mig.


      Allt väl.

      Kenneth Boork
      070-109541121 dec 2015 16.38.12 | olämplig?
    12. Svara
  28. Ringde även från 06040050
    Mattias, 19 apr 2010 20.31.33
  29. Varför tinga när man aanmält sig till Nix. Gäller privatnummer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ring en igen!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sven, 9 okt 2009 02.32.19
  30. Ett företag som verkligen vet att uttnyttja sin personal med hjälp av dålig provisionsbaserad lön, inga förmåner och/eller garantilönenivåer!
    erika, 21 sep 2009 10.41.58
  31. Ett företag som verkligen vet att uttnyttja sin personal med hjälp av dålig provisionsbaserad lön, inga förmåner och/eller garantilönenivåer!
    erika, 21 sep 2009 10.41.15
    1. mumma Ett företag som behandlar sina anställda som värsta sortens odjur. Detta företag ska ni inte bidrag med en enda krona. Använder konstiga bidrag för att starta farmar i afrika och vd flyger med eget flygplan.23 jan 2013 16.26.13 | olämplig?
    2. Svara
  32. Vi pratade lite och dom skulle ringa tillbaka.
    Under tiden kontrollerade jag deras uppgifter om andra som tackat ja till att "sponsra".
    Dom uppgifterna stämde inte.
    När dom ringde tillbaka la dom bara på när jag svarade.
    otto, 2 jun 2009 13.40.27
  33. Ett jävla bra företag. Ungarna får ju verkligen sina grejer och de som är med syns överallt. Är själv med varje år och får massa fina teckningar som tack från barnen. Fortsätt med det ni gör! Trafik är viktigt - det handlar om liv eller död.
    Figger, 22 apr 2009 21.11.08
    1. Bengt Osakligt inlägg! Skolorna får ju (i allmänhet) inga prylar!
      Är du ägare till sdet tvivelaktiga företaget eftersom du skriver:
      "Ett jävla bra företag. Ungarna får ju verkligen sina grejer och de som är med syns överallt. Är själv med varje år och får massa fina teckningar som tack från barnen. Fortsätt med det ni gör! Trafik är viktigt - det handlar om liv eller död."6 apr 2011 10.41.20 | olämplig?
    2. Svara
  34. Ringde min mobil o la på, inget meddelande!
    Tobbe, 29 jan 2009 15.46.28

Fler sidor: 1 2 Nästa »

Kommentera Momenta AB

  1. (publiceras inte)

  2. Genom att skriva kommentarer bekräftar du att du läst och accepterat integritetspolicyn.

Missat samtal

  • Vem ringde? Glöm inte att kommentera längst ner på sidan!

Dela med dig av Vemringde.se

Annons